FR | NL
Gratis levering & retourzending in de boetiek
FR | NL

FAQ

DE PRODUCTEN
Wat is de beschikbaarheid van uw artikelen?

Alle artikelen die op eram.be worden aangeboden, zijn te koop, om u een maximale service en een snelle levering te garanderen. Als een artikel niet langer online te koop is, wordt op de knop "Toevoegen aan winkelmandje" "Niet beschikbaar" vermeld.

Als een artikel niet langer online te koop is en er nieuwe voorraad wordt verwacht, kunt u gebruik maken van de functie "Waarschuwing beschikbaarheid" om op de hoogte gebracht te worden als het opnieuw in voorraad is
Hoe weet u welke schoenmaat u hebt?
Wij hebben een tip om uw schoenmaat te berekenen: Ga rechtop staan. Plaats uw blote voet op een leeg blad. Zet een streepje bij de twee uiteinden. Meet de lengte tussen de twee streepjes en tel er 1 cm bij op. Deel het totaal door 0,666
Het artikel dat ik wil is niet meer in voorraad. Zult u binnenkort dit artikel ontvangen?
Als een artikel online niet langer beschikbaar is en er nieuwe voorraad wordt verwacht, kunt u gebruik maken van de functie "Waarschuwing beschikbaarheid" om op de hoogte gebracht te worden als het opnieuw in voorraad is.
MIJN ACCOUNT
Hoe maak ik mijn account aan?
Klok op de knop Aanmelden, bovenaan rechts. Vul uw e-mailadres in het daartoe bestemde vak in en volg daarna de verschillende stappen. Er wordt automatisch een e-mail met uw klantennummer naar u verstuurd. U kunt ook de functie "Mijn klantennummer via e-mail ontvangen" gebruiken.
Waarom een account aanmaken?
Bepaalde gegevens zijn van cruciaal belang om uw bestelling te kunnen verwerken (postgegevens voor de levering / telefoonnummer om uw via sms te kunnen melden dat uw internetbestelling aangekomen is...). Uw persoonlijke gegevens worden enkel gebruikt in het kader van de commerciële relatie die bestaat tussen u en eram.be. In geen geval worden uw persoonlijke gegevens verhuurd, overgedragen, gedeeld of verkocht aan derden.
JIk wil graag mijn account aanmaken, maar ik slaag er niet in mijn stad in het formulier in te vullen
U moet eerst uw postcode invoeren (vakje net boven het vakje "stad"). Vul een 4-cijferige code in zonder spaties. De lijst met steden die met de postcode overeenkomen, verschijnt automatisch. Als dit niet het geval is, hebt u mogelijk een probleem met de verbinding. Druk op de toets F5 van uw toetsenbord om het probleem op te lossen.
Wat zijn de functies van mijn account?
Via uw account kunt u:
- de status van de bestelling die u net verstuurd hebt, volgen (van de voorbereiding in onze opslagruimte tot de verzending ervan).
- de stappen van de levering volgen.
- uw factuur afdrukken.
- uw persoonlijke gegevens aanpassen
- uw inschrijving voor onze nieuwsbrief beheren.
- uw retourzendingen beheren.
- uw leveringsadressen beheren en onthouden.
- uw favoriete artikelen beheren.
Ik wil mijn persoonlijke gegevens wijzigen of verwijderen
Om uw persoonlijke gegevens te wijzigen, moet u naar uw account gaan, naar de rubriek "Mijn persoonlijke gegevens". Om uw account te verwijderen, moet u met ons contact opnemen via het onderstaande contactformulier (rubriek "Klantenservice")
Ik wil me graag uitschrijven voor de nieuwsbrief
Afspraak op uw "Mijn account-ruimte", rubriek "Mijn nieuwsbriefabonnementen" Vink het/de vakje(s) voor inschrijving voor de nieuwsbrief uit.
Ik ben mijn wachtwoord kwijt
Klik op de knop "Aanmelden" om naar uw account te gaan (knop bovenaan rechts op alle pagina's van de site eram.be). Op de identificatiepagina klikt u op "Wachtwoord vergeten? Klik hier". Er wordt een e-mail naar u verstuurd om uw wachtwoord opnieuw te initialiseren.
U bent een nieuwe klant, maak een account aan". (Identificatiepagina) Dit e-mailadres zal herkend worden. Dan moet u uw klantennummer invullen.  Er wordt automatisch een e-mail met uw klantennummer naar u verstuurd. U kunt ook de functie "Mijn klantennummer via e-mail ontvangen" gebruiken 
MIJN BESTELLING
Hoe pak ik het aan om mijn bestelling te plaatsen?
Niets is eenvoudiger. Navigeer door de verschillende rubrieken van de site eram.be. Kies een artikel en klik op de knop "Toevoegen aan winkelmandje". Volg daarna de verschillende stappen. 
Ik heb geen account en ik ben niet ingeschreven op de site eram.be. Kan ik toch een paar schoenen kopen?
Als u uw bestelling hebt bevestigd, zullen we u vragen om zich te registreren en uw account aan te maken. Daarna geven we u informatie over de levering van uw aankopen en andere facultatieve informatie om ons te helpen u beter van dienst te zijn. Er zal u een e-mail verstuurd worden met uw bevestiging van inschrijving. Bewaar deze zorgvuldig, want hij bevat uw login om u aan te melden.
Ik heb mijn e-mail met de bestellingsbevestiging niet ontvangen. Hoe kan ik er zeker van zijn dat mijn bestelling werd gevalideerd?
Afspraak uw "Mijn account-ruimte", rubriek "Detail van mijn aankopen". U ziet uw bestelling in de lijst van uw aankopen. 
Ik slaag er niet in om bij mijn aankoop mijn stad in te vullen in het formulier
U moet eerst uw postcode invoeren (vakje net boven het vakje "stad"). Vul een 4-cijferige code in zonder spaties. De lijst met steden die met de postcode overeenkomen, verschijnt automatisch. Als dit niet het geval is, hebt u mogelijk een probleem met de verbinding. Druk op de toets F5 van uw toetsenbord om het probleem op te lossen.
Ik heb een kortingcode. Hoe kan ik hier gebruik van maken?
Wanneer er een geldige kortingcode beschikbaar is, kunt u deze invoeren op de pagina van het winkelmandje, in het daartoe bestemde vakje. Klik daarna op de knop "OK".
Ik heb een aankoopbon of een geschenkbon. Kan ik deze gebruiken op de site eram.be?
We stellen alles in het werk om deze ook op onze site eram.be geldig te maken.
Welke betaalmogelijkheden bestaan er op eram.be?
U uw aankopen op eram.be betalen met een betaalkaart:
- Mastercard
- Visa 
- Bankkaart
- Maestro
Is de betaling beveiligd?
www.eram.be garandeert u dat uw online aankopen veilig verlopen, dankzij de oplossing voor beveiligde transacties van Lyra Network (PayZen). Nadat u de bankkaart van uw keuze hebt geselecteerd, wordt u doorgestuurd naar de online betaalsite van PayZen (veiligheidsnorm SSL / PCI-DSS). Vertrouwelijke gegevens over uw aankopen worden versleuteld verzonden.
Er is een technische storing op uw eram.be-site. Wat kan ik doen?
U kunt ons ook raadplegen via e-mail via het onderstaande formulier.
Mijn bestelling is onvolledig. Zal ik het artikel dat niet voorradig is wel ontvangen?
Er kunnen afwijkingen optreden tussen de voorraad die weergegeven wordt op de site eram.be en de werkelijk beschikbare voorraad. Als een van de artikelen van uw bestelling niet beschikbaar is, zal uw kaart niet gedebiteerd worden (uw bestelling wordt pas gedebiteerd bij verzending en niet op het moment van de bestelling). Het artikel zal echter niet opnieuw worden verzonden. Als het artikel opnieuw in voorraad is, zult u het opnieuw moeten bestellen. Eram zal de verzendkosten op zich nemen voor deze 2° bestelling. 
Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren als ik al betaald heb?
Het is niet mogelijk een bestelling te annuleren of te wijzigen als ze betaald is. Aangezien de retourzending gratis is kunt u uw bestelling echter kosteloos terugsturen en terugbetaald worden via overschrijving.
Hoe kan ik mijn bestelling volgen?
U kunt uw bestelling volgen via uw ruimte "Mijn account". Klik op "Detail van mijn aankopen" en vervolgens op de bestelling van uw keuze. Klik daarna op de knop "Mijn pakje volgen" (knop net onder het detail van uw bestelling). Dit zijn de verschillende statussen van uw bestelling:
- "Geregistreerd" betekent dat uw bestelling correct werd verwerkt"
- "In voorbereiding" betekent dat uw bestelling wordt voorbereid in onze opslagplaatsen.
- "Bestelling wordt geleverd" betekent dat uw bestelling werd verwerkt door een van onze vervoerders en nu onderweg is. Vanaf dan kun u de verzending van uw collo volgen via de daartoe bestemde knop. Zodra uw bestelling ter bestemming is, zult u hierover ingelicht worden via e-mail en/of sms.
Hoe vind ik de factuur van mijn bestelling?
U vindt uw factuur terug in uw Mijn account-ruimte: klik op de bestelling van uw keuze en daarna op de knop "Mijn factuur afdrukken". U kunt dan uw factuur afdrukken of op uw computer opslaan.
Mijn bestelling werd geweigerd. Wat kan ik doen?
Eram behoudt zich het recht voor een bestelling te weigeren van een klant waarmee er een geschil zou bestaan (hebben) met betrekking tot de betaling van een eerdere bestelling bij Eram of met een andere verkoopsite.
DE LEVERING
Wat zijn de leveringswijzen via eram.be?
eram.be biedt u 21leveringswijzen aan
- Levering op een pakjesadres.
Hoeveel kost de levering?
- Gewone levering aan huis: gratis in geval van een bestelling van meer dan € 60, anders € 5,9.
- Levering op een pakjesadres: gratis in geval van een bestelling van meer dan € 60, anders € 2,9
Wat is de leveringstermijn?
- Express levering aan huis: 3 tot 5 werkdagen) (Vastgesteld gemiddelde termijn = 4 dagen)
- Levering op een pakjesadres: 2 tot 5 werkdagen
Na hoeveel tijd wordt mijn bestelling verzonden?
Elke bestelling die voor 15.00 uur wordt geplaatst, wordt dezelfde dag nog verzonden. Na 15.00 uur wordt uw bestelling de volgende werkdag verzonden. Een voorbeeld: Ik plaats mijn bestelling op een dinsdag om 10.00 uur. Uw bestelling zal de dag zelf voorbereid worden en zal op dinsdag zelf uit onze opslagplaats vertrekken. Ik plaats mijn bestelling op een vrijdag om 18.00 uur. Uw bestelling zal op maandag van de volgende week voorbereid worden en op maandag zelf uit onze opslagplaats vertrekken. U zult via e-mail op de hoogte gebracht worden op de dag dat uw bestelling aan de vervoerder werd overhandigd. U kunt uw bestelling volgen in de rubriek "Mijn account" van de site eram.be.
Hoe kan ik mijn pakje volgen?
Meld u aan op uw ruimte "Mijn account" op de website eram.be en vul uw identificatiegegevens als klant in (e-mailadres en wachtwoord). Zodra u deze gegevens hebt ingevoerd, gaat u naar uw persoonlijke ruimte en volgt u uw bestelling via de knop "Mijn bestelling volgen" (Rubriek "Detail van mijn aankopen).
RETOURZENDINGEN EN TERUGBETALINGEN
Ik wil graag een artikel terugsturen. Hoe pak ik dit aan?
1 mogelijkheden
- Retourzending naar het hoofdkantoor
Zijn retourzendingen gratis?
Bij eram.be zijn retourzendingen 100% gratis, ongeacht de gekozen manier van retourzending.
Hoeveel tijd heb ik om een artikel terug te sturen?
U beschikt over een termijn van 30 dagen vanaf de dag van ontvangst van uw pakje, om het naar ons terug te sturen.
Wanneer zult u me terugbetalen?
Indien u het artikel terugstuurt naar het hoofdkantoor, zullen wij u binnen de 7 dagen na ontvangst van de goederen terugbetalen.
Hoe zult u me terugbetalen?
Indien u het artikel naar ons hoofdkantoor terugstuurt, zullen we de rekening van de bankkaart die werd gebruikt om de bestelling te plaatsen, crediteren.
Zullen de naast de goederen ook de leveringskosten worden terugbetaald in geval van een retourzending?
Eventuele leveringskosten die u hebt betaald, zullen u terugbetaald worden indien u uw volledige bestelling terugstuurt. Indien uw artikel bijvoorbeeld 2 artikelen bevatte en u er slechts één terugstuurt zullen de leveringskosten niet worden terugbetaald.
DE KLANTENSERVICE
Hoe kan ik contact opnemen met de klantenservice?
U kunt ook via e-mail contact opnemen, via onderstaand contactformulier. Onze klantenservice pakt al uw problemen aan.

CONTACT OPNEMEN MET DE KLANTENDIENST

Via e-mail, via onderstaand formulier:

Les informations recueillies sur ce formulaire sont enregistrées dans un fichier informatisé par Eram, dans le cadre de ses activités afin d'assurer la passation, la gestion et l’exécution des achats, des commandes ou des réservations (livraisons, retours, remboursements), la création et la gestion du compte client, la gestion du programme de fidélité, la prospection commerciale, l'évaluation des besoins en personnalisant le parcours client avec des actions de segmentation et/ou de profilage, puis, la réalisation d'études statistiques. Elles sont conservées pendant 3 ans à compter du dernier contact ou achat et sont destinées aux magasins et aux services marketing, e-commerce et CRM de Eram. Conformément à la loi « informatique et libertés », ainsi qu’au Règlement Général sur la Protection des Données (Règlement UE 2016/679 du 27 avril 2016), vous pouvez à tout moment exercer votre droit d'accès aux données vous concernant et les faire rectifier ou en demander l’effacement, en contactant le service client Eram /  (ou par courrier : route de Chaudron 49 111 Saint Pierre Montlimart)